donderdag 17 januari 2013

Een eerste succes

Een jaar lang Duitse gramatica studeren, dat doe je niet voor je plezier! Duits spreken ging wel redelijk, maar schrijven (volgens hun vreselijk complexe en onlogische  regels) was een ander verhaal. En als we na 2014 weer richting EU moeten dan is de kans groot dat we ergens in Duitsland belanden, dus enige mate van kennis v.d. Duitse taal zou wel handig zijn. Aan de Goethe-Institut in Perth (bij de Universiteit) ben ik een jaar geleden begonnen met het niveau voor vergevorderden. Elke week 3,5 uur les was zeer vermoeiend, zeker na een warme werkdag. Maar goed het heeft geloond: ik heb mijn examen gedaan en ben geslaagd! Nu nog de 2 andere niveau's proberen te halen...
Komend semester (Feb.) wil ik me ook aanmelden voor de opleiding Sustainability aan de Murdoch University, dus het wordt een druk jaartje. Drie dagen per week werken is ook meer dan genoeg. Misschien lukt het me ook als onze intelectueel om de krantenkoppen te blijven bezetten met publicaties.

1 opmerking: