dinsdag 21 juni 2011

Van UWV naar UWA

Het lijkt een kleine stap van UWV naar UWA. Ik zal nog moeten ervaren wat de verschillen zijn. Vooruit dan maar even enkele zichtbare en voelbare verschillen.
Het gebouw van UWA (University of Western Australia) is gebouwd rond 1911; UWV-hoofdkantoor stamt uit 2005. Er zijn op UWA verschillende binnentuinen met als hoogtepunt een tropische tuin waar mini papegaaien rondvliegen; UWV heeft bovenop de parkeergarage een soort ligweide gecreëerd, vergelijkbaar met de groene weide waar de Teletubbies doorheen hollen. De verschillende kantine/bedrijfsrestaurants bij UWA hebben een zeer gevarieerd aanbod; UWV heeft één bedrijfscateraar wiers aanbod niet verrassend is. De collega's bij UWA zijn aardig en behulpzaam; UWV-collega's, tja zulke vind ik nooit meer...
Mijn werkkamer is ongeveer 12 m2 en geeft toegang tot de werkruimte van de professor van wie ik de PA ben. De professor zelf is veel onderweg, dus dat betekent dat ik heel vaak geheel alleen zit. Geen prettig vooruitzicht voor iemand die gewend is om door de kantoortuinen heel te gillen naar collega's, dat ze weer te luid aan het discussiëren zijn.
Essentie van het werk is het secretarieel ondersteunen van de professor. Een echte verstrooide professor. Dus dat wordt nog lachen. Tijdens mijn aanstellingsgesprek over wat hij verwacht, heb ik hem tot 3 maal toe moeten verzoeken om terug te keren naar dat onderwerp. Maar hij is een heel aimabele persoon, waar je niet gauw boos op kan worden.


3 opmerkingen:

  1. Zo mooie werkplek, kan je de hele dag relaxen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bye the way UWV-ers, dit is Andrew's manier om te zeggen dat ie jullie nu al mist :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me zo'n schat, die professor. Ik heb nu al medelijden met hem. 'his life will never be the same'

    Chris

    BeantwoordenVerwijderen