zondag 28 augustus 2011

City to surf Perth 2011: 12 km in < 1 uur

Hij had de finish nog niet bereikt, of er waren al plannen voor de halve marathon van volgend jaar gemaakt. Zijn running mate en partner in crime, Roger, is speciaal voor de 12 km loop effe uit Sydney overgevlogen. Om vanmiddag 4 uur weer terug naar huis te vliegen. Gewoonste zaak (in hier Ozzie-land) om 3.300 km te overbruggen om met je maatje te hardlopen... dan nog koffie doen en foetsie in een taxi naar de luchthaven voor een 4 uur vlucht naar huis.
En gelukkig dat ze waren:
Jens & Roger
 Ideaal weer om te hardlopen: 21 graden en licht bewolkt. Het was een redelijk groot evenement voor Perth met zo een 30.000 deelnemers. De route verliep vanaf de binnenstad naar City Beach aan de Indische Oceaan. Alles ging  ordentelijk en gemoedelijk. Chapeau voor de organisatoren want er was aan alles gedacht.
bij de start
Iedereen kon zich als vrijwilliger aanmelden om te helpen met van alles. Maar de stad had ook gehandicapten opgetrommeld om mee te helpen. Ze hielpen bij het inzamelen van de chips v.d. deelnemers. Een goed voorbeeld voor vele andere steden (hopelijk). 
Tja, wat de officiële tijd is, weten we nog niet. Maar volgens Jens's horloge heeft hij de 12 km in 57 minuten gerend. Toch een redelijk goede prestatie voor een oud-atleet....toch??
Maar het eist natuurlijk zijn tol, want op het moment dat ik onze blog bijwerk, hoor ik gesnurk op de achtergrond:


1 opmerking:

  1. Hoi Andrew, Ik ben weer aan wal na een zomervaren in Duitsland, Denemarken, Schotland, Noorwegen, Zweden, Litouwen, Finland,en Polen! Goh wat een avontuurlijke stap, Australie! Ik hoop eens met een tallship Australie aan te doen. Met mij is alles goed. Ik hoop met jullie ook. Heel veel liefs uit Amsterdam X

    BeantwoordenVerwijderen